Każda osoba nosząca się z zamiarem sprzedaży posiadanego mieszkania lub domu, przed wystawieniem ogłoszenia o sprzedaży musi przeanalizować rynek i wystawić ofertę opatrzoną zdjęciami, dokładnym opisem i oczywiście – ustaloną i oczekiwaną ceną. Po publikacji ogłoszenia wielu osobom wydaje się, że w perspektywie kolejnych kilku, do kilkunastu dni, nasza nieruchomość znajdzie nowego właściciela. Jakieś więc rozczarowanie następuje, gdy po kilku telefonach i wizytach, nikt nie wystosuje żadnej oferty.
W takiej sytuacji należy wyjść z założenia, że pewne kwestie związane z samym mieszkaniem nie spełniają oczekiwań potencjalnych klientów, którzy wcześniej zainteresowali się ceną, czy opisem nieruchomości. Co więcej zrobić, aby po weryfikacji ogłoszenia zainteresowanie wzrosło jeszcze bardziej, a nie zmalało? Rozwiązaniem może być spełnienie podstawowych zasad home stagingu.
Posprzątaj
Pierwsza zasad mówi o tym, aby mieszkanie przeznaczone do sprzedaży było wręcz idealnie posprzątane. Wiele osób kompletnie nie zwraca na to uwagi i nawet już po pojawieniu się ogłoszenia na rynku korzystają z danego mieszkania, jakby w przekonaniu, że nikt nawet nie zechce przyjść i obejrzeć przedmiotu ewentualnej transakcji. Jest to więcej niż oczywisty błąd, gdyż taka osoba w pewnym momencie z pewnością się znajdzie, a jeśli odwiedzając mieszkanie trafi na porozrzucane ubrania, nieporządek na półkach, czy jakiekolwiek oznaki brudu, jej ochota to dokonania zakupu spadnie do poziomu, który może być ciężko odwrócić.
Dokładne posprzątanie wszystkich możliwych miejsc i pozbycie się zbędnych przedmiotów powiększy optycznie mieszkanie i sprawi, że kupujący pomyśli, że o nieruchomość dbano, a to zwiększy jej atrakcyjność.
Udekoruj mieszkanie
Kolejną ważną kwestię jest odpowiednie przygotowanie wnętrz do oględzin. Żeby zrobić wrażenie na klientach należy zadbać o uniwersalną atmosferę i styl. Doskonale w tej roli sprawdzają się modne dodatki, takie jak obrazy na ścianach, zegary, czy poduszki dekoracyjne z Villadecor. Ich kupno nie będzie dużym wydatkiem, a dla potencjalnych klientów mogą stanowić skuteczny wabik.